TABU, editia iulie-august, care tocmai a aparut pe piata, discuta despre operatia ANGELINEI JOLIE:
Angelina Jolie a ales să recurgă la o operaţie de dublă mastectomie, chiar dacă nu suferea de cancer mamar. O alegere eroică, așa cum am putut observa titlurile din mass-media sau nu? Se pare că acest episod a coincis cu o bine organizată campanie publicitară, programată cu multe luni înainte și chiar și cu decizia Curţii Supreme legată de viabilitatea brevetului pentru BRCA1 (genă care indică riscul pentru cancer la sân).
Povestea a început cu un articol publicat în New York Times, scris chiar de Angelina, în care vorbește despre șocanta decizie de a recurge la o dublă mastectomie și înserează cuvinte, care nu au fost alese la întâmplare, cum ar fi ”alegere”, ”forţă”, ”mândrie” și ”familie”. Poate par scrise din condei, însă un PR bun știe că aceste cuvinte sunt alese intenţionat pentru a crea un nou mesaj.
Strategia de PR a continuat cu apariția pe coperta revistei People, cu titlul ”Dubla mastectomie a Angelinei Jolie” și în care vorbește despre alegerea făcută – o revistă care se publică cu trei săptămâni înainte de a ajunge pe piață, dar care a apărut în aceeași săptămână cu articolul din New York Times, în care și-a anunțat decizia. Criticii spun că toată această campanie a avut un singur scop: influențarea opiniei publice prin mesaje bine gândite.
Dar ce s-ar ascunde în spatele acestei campanii?
Influențarea deciziei Curții Supreme de a hotărî în favoarea brevetării genei BRCA1 ar fi una dintre ele. Astfel compania care creează în exclusivitate testele pentru BRCA1 (care determină existența genei de cancer mamar), va încasa astfel sume uriașe de bani. Cum? Femeile vor căuta ca pe pâinea caldă testele, pentru că au aflat de la Angelina Jolie cât de mare e riscul să capeți această boală și cât de mult poți să-ți afectezi ”familia” și dacă faci un gest de prevenție al bolii, dai dovadă de ”curaj” și ”forță”. Astfel, Myriad Genetics, compania care are brevet pentru astfel de teste va deveni înfloritoare, pentru că numai un singur test costă între 3000 și 4000 de dolari, fiecare. Mai mult, din momentul anunțului făcut de Angelina, acțiunile companiei au crescut. Imaginează-ți ce o să urmeze!
Mesajul ascuns: dacă e atât de înfricoșător trebuie să facem un test, astfel că decizia Curții Supreme trebuie să fie una pozitivă, iar opinia publică va fi cu siguranță un aliat în acest sens.
”Myriad Genetics (MYGN) deține brevetul pentru testul care a determinat faptul că actrița are 87% șanse să dezvolte cancer la sân și la descoperirea genei (BRCA1),” dezvăluie MarketWatch.com
Cine mai are de câștigat și cât de mare este miza de fapt, afli în Tabu, ediția de iulie-august 2013!