După mai multe sezoane de restricții, această paradă Ready-to-wear se reconectează cu un public, față în față. Pentru această întoarcere la realitate, Maria Grazia Chiuri își prezintă formula New Look într-un tribut adus modei anilor șaizeci.
Cu siguranță, moda vrea să se joace. În grădinile Tuileries din Paris, noua colecție de primăvară-vară a casei se lansează îtr-un decor pop. Este inspirat din Jocul absurdului, lucrare creată în 1965 de italianca Anna Paparatti. Prin reproducerea scenei artistice din anii 1960, directorul artistic Dior, Maria Grazia Chiuri, este astfel fidelă obiceiurilor sale de a onora un designer feminist. Și într-un moment în care entuziasmul stilurilor de viață pre-pandemice se întoarce, designerul intenționează, de asemenea, să pună la îndoială „noua lume” prin prisma acestui joc de noroc care include 63 de cutii așezate în spirală.
Modelele poartă un aspect retro, în rochii de piersic și cizme plate cu vârful pătrat. Explorarea ne duce la începutul anilor 1960, un moment în care minifusta și culorile îndrăznețe și vitaminizate erau purtate cu măreție. Această perioadă, sinonimă cu mari schimbări în garderoba feminină, este astăzi imprimată pe podiumul Dior printr-o garderobă îndrăzneață. Designerul adoptă o paletă de culori pop și suculentă (mandarină, verde iarbă, lămâie, zmeură), croieli boxy, paltoane elegante, cizme plate înalte (aici, purtate cu fuste mici). Există, de asemenea, piese texturate în broderii 3D și în nailon reinventate prinvolume. Pe scurt, o garderobă completă pentru reinventarea anilor șaizeci.
Accesoriul. Pantoful plat. Designerul aplică această formulă tuturor siluetelor sale Ready-to-wear. Ca și cum ar însemna că în acest nou joc de modă post-pandemic, schimbarea estetică a unei femei cuceritoare cu tocuri are loc într-un ritm mai puțin restrâns, marcat de libertate, experimentare și rebeliune.