Când organizatorii au anunțat în iunie că Săptămâna Modei din New York, Londra, Milano și Paris revine în luna septembrie, toată lumea și-a pus aceeași întrebare: nu este prea devreme pentru a relua spectacolele fizice, în mijlocul unei pandemii?
Dacă unele dintre marile mărci, precum Saint Laurent și Gucci, au optat rapid pentru spectacole în afara calendarului, unele mărci au decis să își prezinte colecțiile conform planurilor. Dior Cruise 2021 în Lecce, Valentino Couture toamnă/iarnă 2020 la studiourile Cinecittà din Roma și spectacolul Jacquemus primăvară-vară 2021 desfășurat într-un lan de grâu la o oră de Paris. Copenhaga Fashion Week a avut loc la scurt timp după aceea, devenind primul oraș care a asigurat un astfel de program de prezentare a modei în acest context.
Cea mai importantă lună a anului pentru modă se suprapune cu un al doilea val de coronavirus în Europa și aproape 6 milioane de cazuri confirmate în Statele Unite – așadar cum se vor organiza cele mari patru capitale ale modei în acest context fără precedent?
Iată tot ce trebuie să știți despre spectacolele din septembrie primăvară / vară 2021 din New York, Londra, Milano și Paris!
Săptămâna modei din New York: 13-16 septembrie
În timp ce Statele Unite au cel mai mare număr de cazuri confirmate de coronavirus la nivel global, designeri precum Jason Wu, Christian Siriano, Eckhaus Latta, Anna Sui, Carolina Herrera și Marchesa sunt hotărâți să participe la evenimentul de modă. Marc Jacobs, Michael Kors și Ralph Lauren au decis să iasă din program, în timp ce Gabriela Hearst va face primii pași la Săptămâna modei de la Paris. CFDA a anunțat lansarea unei platforme online dedicată Săptămânii Modei din NY, numită Runway360. Spre deosebire de platformele virtuale ale Săptămânii modei masculine din iunie, care oferea conținut editorial, Runway 360 se va concentra asupra dimensiunii comerciale, cu showroom-uri digitale și o secțiune dedicată comerțului electronic.
London Fashion Week: 17-22 septembrie
A fost publicat un program provizoriu pentru London Fashion Week, care reunește mărci de îmbrăcăminte pentru bărbați și femei, și este împărțit în trei secțiuni: prezentare „Digitală”, „Fizică” și „Digitală și fizică”. Mărcile care au confirmat prezentarea fizică a colecțiilor lor – cu respectarea măsurilor de distanțare socială – sunt: Rocha, Roksanda, Sharon Wauchob și Amanda Wakeley. Burberry, Erdem și Victoria Beckham au optat pentru secțiunea „Digitală și fizică”.
Săptămâna modei din Milano: 22-28 septembrie
Milano este prima din cele patru mari capitale care publică în avans un program complet, deși provizoriu. Evenimentul va reuni branduri pentru bărbați și femei și va include 24 de prezentări digitale și 28 de prezentări fizice. Vom vedea noile colecții ale mărcilor Fendi, Versace și Giorgio Armani, precum și Raf Simons pe podium. Missoni, GCDS și Dsquared2 se numără printre mărcile care au decis să se mulțumească cu o prezentare digitală. Printre marii absenți se numără Bottega Veneta, Gucci, Moschino și Jil Sander.
Săptămâna modei din Paris: 28 septembrie – 6 octombrie
Deși detaliile calendarului Săptămânii modei de la Paris nu sunt încă cunoscute, evenimentul va avea loc într-adevăr în septembrie. Federația Haute Couture și Modă a precizat în iunie că Fashion Week va respecta măsurile de securitate definite de autoritățile franceze. Giganții de lux precum Chanel, Dior și Louis Vuitton să organizeze ceva spectaculos.