Un fost angajat al unei companii aeriane a dezvăluit o practică din întreaga industrie care adaugă în mod deliberat greutate zborurilor, crescând emisiile de gaze cu efect de seră.
Cisterna de combustibil al avioanelor este încărcată deliberat cu combustibil suplimentar, de obicei pentru a evita să plătească prețuri mai mari pentru realimentarea pe aeroporturile de destinație. Acest calcul pentru profit mai mare al companiilor poate însemna emisii anuale suplimentare de gaze, echivalente cu cele ale unui oraș mare.
BBC a descoperit că avioanele unei companii au generat anul trecut o cantitate suplimentară de 18.000 tone de dioxid de carbon. Practica supraîncărcării cu combustibil a avioanelor de pe rutele europene ar putea duce la emisii anuale suplimentare de gaze cu efect de seră echivalente cu cele produse de un oraș cu 100.000 de locuitori. Criticii spun că utilizarea pe scară largă a practicii subminează afirmațiile industriei aviatice potrivit căreia aceasta se angajează să reducă emisiile de carbon.
Eurocontrol, organismul care coordonează controlul traficului aerian din Europa, a calculat că practica utilizată de companiile aeriene a produs arderea a 286.000 de tone de combustibil suplimentar în fiecare an și a condus la emisia de 901.000 tone suplimentare de dioxid de carbon. Companiile aeriene implicate au economisit astfel un total de 265 milioane EUR pe an.