Charcuterie a fost tendința culinară pentru anul 2019. Cuvânt de origine franceză, Charcuterie se referă la o categorie de produse din carne de porc, preparate și conservate în mod particular. Astfel, după tehnologia de preparare si conservare, charcuterie include specialitățile crude-uscate și maturate, cum ar fi jambonul, urmând salamurile și pâté -urile.
Salumi, în versiunea italiană, ar fi un sinonim cu charcuterie. Mai pe românește, vorbim despre mezeluri, deși acest termen este atribuit mai mult preparatelor din carne de tip salamuri, dar și altor preparate similare.
O dată cu modificarea preferințelor alimentare ale consumatorilor globali și a acțiunilor de reducere substanțială a consumului de carne a apărut o nouă tendință. Potrivit unui nou raport al Waitrose, anul viitor vom observa creșterea seacuterie – tendința culinară care presupune consumul de pește și fructe de mare în locul cărnii tradiționale.
Experții prezic o creștere a popularității pentru această tendință de origine australiană, care presupune murarea, conservarea, afumarea și uscarea peștilor și a fructelor de mare.
Cu mâncăruri precum salamul de caracatiță, cârnați din crustacee sau file afumat de pește spadă, vom vedea o nouă abordare a unui clasic îndrăgit. În 2020, Waitrose prezice că mai mulți bucătari vor fi inspirați să experimenteze trendul.