Directorul executiv al L’Oréal, Jean-Paul Agon, a făcut câteva comentarii cu privire la poluare, într-un interviu acordat revistei financiare Marketwatch. Afaceristul în vârstă de 63 de ani a fost criticat pentru că a spus că poluarea și platforma Instagram sunt bune pentru afaceri.
Jean-Paul Agon a recunoscut că poluarea înseamnă mai multe vânzări, în timp ce consumatorii au încercat să compenseze impactul acestui fenomen cu produse cosmetice și cu machiaj.
„Când trăiești într-un oraș, pielea ta, părul tău este provocat mai mult decât dacă locuiești într-o zonă rurală, așa că ai nevoie de mai multe șampoane, balsamuri, produse de îngrijire a pielii, creme hidratante, creme anti-UV, etc. Viața urbană înseamnă mai multă socializare și mai multă socializare înseamnă mai mult consum”, a spus Agon.
Întrebat dacă poluarea este bună pentru afaceri, el a răspuns: „Da, dar nu o încurajăm… acolo unde există poluare, vrem să ne protejăm consumatorii.”
Laburistul Bambos Charalambous a descris comentariile lui Agon drept „îngrozitoare și iresponsabile”. Deputatul a declarat pentru The Telegraph: „Este îngrozitor faptul că șefii L’Oréal sunt foarte fericiți pentru că tinerii se simt presați să arate bine și sunt foarte dispuși să o folosească ca un plan de marketing pentru produsele lor”.
L’Oreal include mărci precum Maybelline, Kiehl’s, Lancôme, Nyx și La Roche-Posay. Compania a suferit o scădere a vânzărilor de produse de make-up pentru al doilea trimestru la rând pe cea mai mare piață a sa de desfacere, SUA. Se pare că tinerii sunt mai preocupați pe produse de îngrijire personală decât de make-up.