Serviciul Britanic de Sănătate (NHS) consideră „periculos” serialul „The Goop Lab” al lui Gwyneth Paltrow de pe Netflix. Potrivit directorului executiv al NHS Simon Stevens, actrița promovează produse dubioase și metode care pot dăuna sănătății. „Ce risipă de bani!”, spune el.
Serialul actriței în vârstă de 47 de ani a fost lansat pe 24 ianuarie. Primul sezon are 6 episoade cu titluri precum „Terapii energetic” și „Frig sănătos”.
Brandul de wellness al vedetei, Goop, a fost de multe ori în centrul unor discuții din cauza produselor scumpe și periculoase pe care le oferă. Gwyneth Paltrow a lansat recent o lumânare care miroase ca organelle ei genital, dar există și alte produse la fel de controversate, cum ar fi ouă de jad pentru vagin, vibratorul placat cu aur, cristale, etc. „Aceste produse și tratamente sunt prea bune pentru a fi adevărate”, continuă Stevens. „Nu funcționează deloc. Cumpărătorii își riscă sănătatea în acest fel. Mai mult, produsele sunt, de asemenea, mult prea scumpe. Ce risipă de bani!”, a adăugat el.
Simon Stevens a declarat la un eveniment academic de la Oxford că serialul „The Goop Lab” al lui Gwyneth Paltrow „dezinformează”. În replică, Netflix susține că este realizat „pentru amuzament, și nu pentru a da sfaturi medicale”. Totuși, în serial apar diverși presupuși medici și cercetători, ceea ce îl face să fie asociat cu sănătatea. Reprezentantul NHS a mai precizat că în serial sunt arătate produse „îndoielnice” și procedee „caudate” și nesănătoase, precum tratamente faciale „vampirice” și irigații ale colonului cu cafea. „În timp ce știrile false se propagau înainte din gură în gură, apoi printr-o anumită parte a presei, acum știm că minciunile și dezinformările pot ajunge în toată lumea prin simpla apăsare a unui buton”, a complete Simon Stevens. „Dacă telespectatorii testează ei înșiși toate acestea, urmările pot fi periculoase. Netflix greșește. Gwyneth este o șarlatană”, continuă Stevens.
Goop nu vede însă nicio problemă. „Acordăm o mare importanță eficienței produselor noastre”, spun reprezentanții brandului. „Controversa apare pentru că abordăm anumite teme dintr-un punct de vedere diferit. (…) Departamentul nostru științific se asigură că produsele noastre sunt de înaltă calitate. Apreciem foarte mult activitatea NHS și ne bazăm adesea pe standarde britanice stricte.”