Nu vă lăsați păcăliți de promoții și prețuri excesiv de atractive cu această tehnică ușor de aplicat. 3 la prețul de 1, la două produse cumpărate, al treilea gratuit, reducere 50% pentru toate produsele, toate aceste oferte ne mănâncă banii de pe cardurile de credit.
Dar avem nevoie doar de toate acestea? Este una dintre întrebările pe care și le-au pus cei care au inventat metod „BISOU”, un dispozitiv mnemonic super eficient pentru a lupta împotriva cumpărăturilor compulsive.
Ce este metoda BISOU?
Această metodă interesantă vă protejează portofelul. Metoda „BISOU” a fost creată de Marie Duboin și Herveline Giraudeau cu scopul de a preveni supraconsumul. Gândește-te de două ori înainte de a scoate cardul de credit și de a cumpăra un articol de care probabil nu ai nevoie. Metoda se bazează pe 5 întrebări practice, toate inspirate de literele cuvântului BISOU.
B de la nevoie
Chiar am nevoie de această pereche de ghete când am deja 3 acasă? Vocea interioarp probabil strigă DA. Prin urmare, această întrebare este prima care trebuie să ți-o pui când te afli în fața unui obiect pe care vrei să îl cumperi: „am nevoie de el?”. Dacă răspunsul este da, întreabă-te dacă nevoia este motivată de utilizarea acestuia (cumpărați un prăjitor de pâine pentru că cel vechi s-a stricat de exemplu) sau dacă este din dorință.
I de la imediat
Ia-ți timp să te gândești la asta înainte de a sări pe produsul aflat la ofertă. Întotdeauna este mai bine să aștepți câteva zile sau săptămâni după ce ai văzut o promoție înainte de a cumpăra produsul. Latura imediată, temporară și foarte atractivă a vânzărilor duce la un comportament de cumpărare impulsiv și necugetat.
S de la similar
Dacă ai deja acest top în 4 exemplare (chiar dacă sunt culori diferite), poate că nu este nevoie să îl cumperi pe al cincilea. La fel dacă ai văzut un blender la ofertă când ai deja unul acasă pe care îl folosești doar pentru tocat legumele. Dacă articolul are același scop ca un dispozitiv sau un articol de îmbrăcăminte pe care îl ai deja în casă, atunci nu-l mai cumpăra.
O de la origine
Întrebarea despre originea a ceea ce consumăm este din ce în ce mai des pusă de consumatori. Din motive de mediu, suntem bombardați cu sfaturi despre ce să mâncăm, să cumpărăm și să purtăm la nivel local. De asemenea, te poți întreba dacă produsul pe care îl cumperi provine din cealaltă parte a planetei sau dacă a necesitat munca unei forțe de muncă exploatate sau dacă a participat la defrișarea pădurii.
U de la utilitate
Acest punct este ultimul care trebuie menționat, dar este de fapt unul dintre cele mai importante.Îți va fi de folos acest nou articol? Dacă ai reușit să trăiești fără el până acum, poate că vei reuși și de acum încolo. Dacă ai absolut nevoie de acest scaun pentru că te muți și nu ai unul, sau de acest costum de baie pentru că cel de anul trecut nu te mai încape, poate că ar trebui să scoți cardul. În caz contrar, gândește-te la utilitate înainte de a cumpăra lucruri noi pe care le-ai putea închiria, de exemplu, sau să înlocuiești un articol care ar putea fi reparat.