Generația copiilor dependenți de Internet și-a abandonat prietenii și pasiunile, este concluzia îngrijorătoare la care au ajuns cercetătorii britanici. Copiii petrec prea mult timp pe dispozitivele electronice.
Cei cu vârste sub 5 ani petrec în medie o oră și 16 minute pe Internet, spun experții. Timpul petrecut în fața ecranelor crește la patru ore și 16 minute atunci când se joacă și se uită și la televizor. Copiii de 3-4 ani preferă mai mult programele de la televizor decât videoclipurile online, dar timpul petrecut în fața televizorului se micșorează pe măsură ce stau pe un dispozitiv conectat la Internet. Tinerii cu vârste cuprinse între 12 și 15 ani petrec în medie aproape trei ore pe zi pe Internet – la care se adaugă alte două ore în fața televizorului.
Este îngrijorător ce se întâmplă! Copiii renunță la activitățile din lumea reală, deoarece ei le pot viziona acum pe YouTube. Studiul arată că platforma este aproape parte integrantă a multor vieți. YouTube e plin de canale ale unor vloggeri de diferite vârste care sunt filmați când se joacă sau testează jucării. Iar copiii noștri privesc fascinați la un ecran, fără să facă nicio activitate fizică.
Un număr tot mai mare de părinți recunosc rușinați că au pierdut controlul asupra obiceiurilor din online a celor mici. „În primii ani, copiii au nevoie de interacțiune cu alte persoane și de joacă care sunt esențiale pentru aptitudinile lor sociale”, a spus Sue Palmer, autoarea cărții „Toxic Childhood: How The Modern World Is Damaging Our Children And What We Can Do About It”.
Raportul Ofcom, bazat pe 2.000 de interviuri, a mai arătat că:
- Copiii cu vârsta cuprinsă între 5 și 15 ani petrec zilnic cu 20 de minute mai mult pe Internet decât în fața televizorului;
- Unul din cinci preșcolari și două cincimi dintre copiii de 5-8 ani dețin un iPad sau o tabletă;
- O cincime dintre copiii cu vârste cuprinse între 8 și 12 ani au un cont pe o rețea de socializare;
- Aproape unul din cinci copii cu vârste cuprinse între 12 și 16 ani au cheltuit accidental bani pe un site.