Oficialii L’Oreal au negat albirea tenului vedetei în mod intenționat, dar ,,Daily Mail’’ a arătat că există un trend în acest sens și aceasta nu este o simplă abatere, ci o practică repetată. Ca reacție la materialul publicat de ,,Daily Mail’’, vedeta tv Mica Paris susține că această campanie constituie o trădare a femeilor de culoare și a luat atitudine în presă.
“Când am văzut imginile cu cele două versiuni ale feței lui Beyonce m-am simțit furioasă și supărată. Într-una dintre imagini arată ca în realitate: neagră, frumoasă și mândră. Dar în cealaltă – o imagine bizară și nerealistă folosită de L’Oreal pentru a-și promova produsele -, acest simbol de frumusețe neagră a fost corectat astfel încât să pară albă”, comentează jurnalista.
Îndreptarea părului, folosirea fondului de ten și a altor produse i-au ascuns trăsăturile creolei. Un alt exemplu este imaginea cu Diana Ross într-o reclamă pentru firma de cosmetice profesionale MAC, în care pielea are o albeață și o strălucire nefirească. Hispanica Eva Longoria a fost supusă aceluiași tratament de albire de către editorii de imagine de la L’Oreal. “O știu pe Beyonce și nu cred că e prea fericită de felul în care i-au folosit imaginea.
Dar publicitarii se panichează când vine vorba de modele de culoare, îi sperie. Sunt convinsă că își imaginează că o față neagră pe unul dintre produsele lor va pune clienții pe fugă și vânzările vor scădea”, comentează jurnalista Paris, evocând vremurile când negresele din showbiz, precum Josephine Baker, foloseau suc de lămâie pentru a-și albi fața. “Mi se părea un obicei barbar, dar nu este diferit de ce se întâmplă în zilele noastre”, a comentat Paris.
Citeste articolul pe Cotidanul.ro