Lantul de cafenele cu succes nebun in toata lumea a avut, de-a lungul timpului, nenumarate probleme. Una dintre cele mai interesante a venit, insa, in 2009, cand clericul egiptean Safwat Higazi a declarat ca logo-ul cu sirena al celor de la Starbucks o reprezinta, de fapt, pe Estera, legendara regina evreica a regelui persan Ahasverus. Higazi a lansat o provocare tuturor musulmanilor sa boicoteze cafenelele Starbucks din intreaga lume araba.
Pana atunci se stia, din comunicatele de presa ale companiei, ca logo-ul este imaginea unei sirene cu doua cozi, o imagine care a suferit multe modificari de-a lungul anilor. In logo-ul initial, sirenei I se vedeau sanii si avea o coada dubla de peste foarte vizibila. Mai tarziu, sanii sirenei au fost acoperiti cu parul ei lung, iar coada de peste a fost usor modificata. Astazi, logo-ul nu mai seamana aproape deloc cu cel original.
Starbucks a incercat de doua ori, in 2006 si in 2008, sa reintroduca in circulatie logo-ul initial, dar de fiecare data s-a gasit cate cineva care sa comenteze impotriva nuditatii sirenei. Insa scandalul cel mai mare a venit cand Starbucks a intrat pe piata din Arabia Saudita si a scos sirena de pe eticheta, lasand numai coroana pe care o purta. De aici s-a ajuns foarte usor la concluzia ca logo-ul incoronat de la Starbucks este un simbol al reginei Estera, cea care, conform mitului (si cartii Ester din Biblie), a salvat comunitatea evreiasca aflata in exil de la un masacru si le-a dat tuturor evreilor dreptul de a se apara, de a riposta si de a purta arme. Evreii sarbatoresc si astazi, de Purim, acest eveniment.
Iar daca esti un fan Starbucks si sunt lucruri pe care nu le stiai despre cafeaua ta preferata, afla ca numele companiei a fost inspirat in parte de Starbuck, colegul capitanului Ahab din Moby Dick.