Mulți dintre iubitorii de teatru au putut urmări online spectacolele în izolare, gratis. Actorii au jucat fără spectatori, după ce sălile de teatru au fost închise din cauza pandemiei de coronavirus COVID-19.
Streaming-ul poate fi o amintire pentru iubitorii de operă, balet și teatru. Dar teatrele s-ar putea să nu supraviețuiască în acest an, mulți întrebându-se cât de bine poate fi streamingul pentru sănătatea financiară a teatrului.
În timp ce spectacolele online ale teatrelor în timpul izolării au avut un succes răsunător, apar numeroase întrebări cu privire la viabilitatea lor.
Unele teatre sunt optimiste și declară că au avut în fața ecranelor mai mulți urmăritori decât ar fi avut în public. Companii ambițioase au reușit să-și creeze profilul online, unii regizori fiind convinși că pot crea un nou public pentru când se vor deschide teatrele.
Dar în timpul streamingului lipsește „emoția și magia” dintre actor și public, care face experiența live unică, crede Vladimir Urin, directorul Teatrului Bolshoi din Rusia.
Însă Peter Gelb, director general al Metropolitan Opera din New York, care a investit foarte mult în streaming, spune că nu are asemenea temeri. Ca pionier al retransmisiei spectacolelor de operă și balet în cinematografe – ceva care a fost luat cu entuziasm de alte teatre de top în ultimul deceniu – Gelb este convins că streamingul este o puternică armă de marketing.
„Cred că publicul se va întoarce, deoarece, în timp ce este foarte liniștitor și reconfortant să ai acest conținut disponibil acasă, este în cele din urmă o experiență foarte satisfăcătoare, dar dimensională”, a spus el pentru AFP.