Dupa vizionarea unei pelicule precum The Tourist ma intreb ce se poate scrie intr-o cronica de 500 de cuvinte despre ceea ce am vazut. E un film cu Angelina Jolie, e si un film cu Johnny Depp, il are ca regizor-scenarist pe Florian Henckel von Donnersmarck (autorul unuia dintre cele mai premiate filme ale ultimilor ani – Das Leben der Anderen / Vietile Altora).
De obicei regizorii europeni ajunsi la Hollywood nu reusesc sa faca prea mare lucru. Fie pentru ca au prea mult de dat pentru ceea ce li se cere, fie pentru ca pur si simplu exista o diferenta in stilul de lucru care nu favorizeaza creativitatea europenilor. Nu sunt un fan al lui Das Leben der Anderen, nici pe departe, insa nimic din acel film nu parea sa anunte pierderea nesimtita de timp si de bani mai mult decat eufemistic numita Turistul.
Superficialitatea povestii, lipsa ei de logica si de bun simt se vrea sustinuta de tot ceea ce a ajuns sa reprezinte in ultima vreme Angelina Jolie – femeia cu privire intensa si buze groase, care sub aspectul fotomodelului ascunde un agent secret redutabil. Secret pentru cine nu a vazut celelalte filme ingrozitor de proaste (Salt, Mr & Mrs Smith,…) si aspirante la iertare doar prin fizicul generos al actritei.
In acest sens prezenta lui Johnny Depp ar fi trebuit sa ofere mai multe garantii. E drept ca si in cazul sau se simte o plafonare in ultimul timp, atat la nivelul proiectelor cat si in stilul de joc – profesorasul traznit fermecat de agenta secreta nu ii iese insa lui Depp nici plauzibil, nici atasant, asa cum parea sa indice traditia. Lipsa chimiei dintre cei doi este atat de mare incat ea scufunda si Venetia si toata incercarea de a salva o poveste stupida si plina de clisee printr-un fundal capabil sa te fure.
Intrebata de revista Vogue de ce a facut acest film ( o intrebare mai sincera de atat ar fi greu de gasit !) Angelina Jolie a raspuns rapid si pe masura de sincer : « Pentru ca era o filmare scurta si pentru ca era la Venetia ». Acum macar stim la ce se refera titlul filmului.