Creveți, papagali, brățări, autocolante, șnururi sau panglici colorate… Este interzis să interzici, iar vedetele au imitat-o în mare măsură pe Jane Birkin, care și-a decorat celebra geantă Hermès cu o multitudine de mărțișoare.
Odată cu revenirea acestui tic al modei, un adevărat Efect Birkin, geanta a căpătat aspectul unui semn extern de sensibilitate. Și, de acum înainte, jucăria de pluș care se adresează adulților este la modă. Astfel, după o expoziție de succes la Londra numită pur și simplu Cute finalizată în aprilie anul trecut și care explorează forța drăgălășeniei în cultura noastră contemporană, tandrețea se invită în săptămânile modei.
La Copenhaga în august, apoi la New York și Londra în septembrie, animale mici și mari s-au strecurat printre invitați: iepure umplut, teckel de ciocolată, Winnie the Pooh și prietenul său Piglet, acum faimosul porumbel minaudière de la JW Anderson și chiar un câine sau ursuleț de pluș în brațele stilistului japonez Yu Masui la Simone Rocha.
La Milano, sâmbătă, 21 septembrie, designerul Mathieu Blazy a pus și copilăria în centrul spectacolului său Bottega Veneta de primăvară vară 2025 numit Wow! și a cufundat publicul într-o drăgălășenie jucăușă, aliniind sacii în formă de animal. Iepuri, urși, veverițe, vulpi sau șoareci… care în curând vor fi comercializați și inevitabil ultradoriți, pentru a oferi puțină moliciune într-o lume și industrie uneori aspră.
Ca o pauză de la seriozitatea vieții adulte, jucăria nu a fost niciodată mai populară. Jucăria de pluș se transformă, de asemenea, într-un produs de patiserie, dulceață tactilă de pluș de la marca Jellycat în noul FAO Schwarz care tocmai s-a deschis în iulie în inima Galeriilor Lafayette din Paris, iar vedetele japoneze precum Hello Kitty torc de plăcere pe pungi.
Sursa: Tabu.RO