Fructele, în special lămâile (mulțumită lui Beyonce) sunt pe primul loc în topul imprimeurilor la modă vara aceasta, nu se mai poartă imprimeurile florale, nici frunzele de palmier.
Cum au ajuns lămâile pe primul loc în topul trendurilor din vara aceasta? Bunica lui Jay-Z a ținut un discurs la împlinirea vârstei de 90 de ani făcând legătura dintre viața ei și albumul Lemonade al cântăreței Beyonce: Toată viața mea mi s-au oferit lămâi iar eu am făcut limonadă.
După doi ani de la acest discurs, hashtagul #whenlifegivesyoulemons (#când viața îți oferă lămâi) a fost folosit de mai bine de 160 de mii de ori pe Instagram și a generat sute de meme-uri. Există chiar și un emoji-lămâie care a obținut deja trei milioane de hashtaguri. Iar Beyonce a fost cea mai rapidă în a prelua noua tendință. Fanilor săi li s-a pus la dispoziție o caschetă de baseball cu o lămâie printată pe ea pentru concertele sale din 2017. Din acel moment lămâile au început să apară pe toate hainele. Le vei găsi pe costumele de baie și rochițe. În magazine se găsesc o mulțime de cercei în formă de lămâie, fructele au apărut pe tricouri și chiar și Ducesele de Cambridge și Sussex au purtat rochițe în culoarea limoncello în ultima săptămână.
Dacă moda din vara lui 2017 s-a concentrat pe printuri tropicale, anul acesta se observă cum lămâile au preluat locul pe podiumul tendințelor. Există oricum o atracție universal, atemporală față de lămâi, ele fiind în centrul atenției artiștilor de secole. Există tablouri cu natură moartă în care fructele sunt piesa centrală încă din secolul al XVII-lea, Picasso le-a pictat și el în ani 1930, Roy Lichtenstein asemenea și ele apar chiar și pe albumul Stone Roses din 1989.
În modă ele au apărut încă din 2011, când Stella McCartney a realizat printurile cu lămâi, lime și portocale în colecția sa. Dolce&Cabbana au folosit des lămâile în colecția lor din 2012 și 2016 plus anul trecut într-o ediție specială de bijuterii.