După unicorni și lame, un trend mai pentru adulți care reprezintă sânii a devenit la modă în 2018 iar desenele cu sâni se găsesc acum peste tot pe pungi, pe ghivece, pe haine, practic sunt omniprezente.
Mari sau mici, tari sau moi, unul sau doi – sânii au devenit centrul universului modei hainelor și deco. Urban Outfitters are o colecție de produse pline de sâni, inclusiv lenjerie de pat, ochelari și o husă telefonică. Companiile mici și artiștii adoptă, de asemenea, tendințele cu sâni. Pot Yer Tits Away Luv, o colecție de ghivece pe care artistul Emma Low, a lansat-o anul trecut, face “vase”, pentru a “sărbători trupurile reale și pentru a susține neutralitatea corporală”. Vasele sunt realizate din lut, după mulaje realizate cu ajutorul sânilor clientelor. Illustratorul, Fotini Tikkou, vinde o geantă foarte la modă, decorată cu desene după toate felurile și formele de sâni, de la asimetrici la voluptoși și până la sâni mici. O altă companie, cu sediul în San Francisco, Gravel & Gold, a vândut produse care descriu sânii începând cu anul 2011. Primul produs a fost o bluză până când a realizat că modelul funcționează pe toate produsele lede la perne la perdele de duș.
Ceea ce e essential când vorbim despre acest trend este faptul că printurile nu sunt imagini ale sânilor “perfecti”, sexualizați. Tendința, prin desenele simple, este plină de umor și prietenoasă, reflectă diversitatea corpurilor femeilor și o mișcare în creștere care se concentrează pe acceptarea corpului feminin așa cum este el. Desenele pot fi, de asemenea, feministe și subversive, în același mod în care tricoul în varianta lui Vivienne Westwood, cu o pereche tipărită de sâni – a fost în 1976. O parte din vânzările de tricouri feministe sunt donate grupului feminist din SUA, Organizația Națională pentru Femei.
În luna aprilie a anului trecut, Kendall Jenner, modelul social media, a postat un videoclip cu ea însăși pe Instagram, purtând un tricou alb, cu un desen simplu al unei perechi de sani, pe care oamenii l-au comentat rapid ca reprezentând sprijinul ei pentru mișcarea Free The Nipple, care se opune cenzurii. Autorul tricoului lui Jenner a fost compania britanică Never Fully Dressed, care a lansat produsul pentru a strânge bani pentru organizațiile de caritate care se ajută femeile diagnosicate cu canceru de sân, desenul fiind făcut de designerul Lucy Anne Tighe.
Ce se află în spatele popularității crescânde a produselor care au printuri cu sâni? “Cred că este vorba de libertate”, spune Parker și despre faptul că “Suntem mândre că suntem femei”.