Artista rapp Cardi B, modelul Ashley Graham, actrița Greta Gerwig și designerul Stella McCartney sunt cele patru mame celebre care vorbesc despre maternitate în edițiile din ianuarie ale revistei Vogue. Fotografiile de pe coperți, realizate de binecunoscuta fotografă Annie Leibovitz, transmit un mesaj foarte puternic: sunt mame puternice, sunt surse de inspirație și forțe creative neînfricate.
„September is the January of fashion… this is when I change, this is when I’m going to try and get back into high heels, cos that’s the look” (n.r – Septembrie este luna Ianuarie a modei. Este momentul în care mă transform, când încerc să revin pe tocuri, căci acesta este look-ul”), spunea editorul de modă Candy Pratts Price în 2009, în filmul documentar „September Issue”. „September Issue” reprezintă cel mai important număr dintr-un an, al revistei US Vogue. Teoretic, numărul din septembrie al revistei Vogue reprezintă startul noului sezon de modă, la New York, este numărul care deconspiră noile colecții.
Dar numerele din ianuarie sunt noile numere din septembrie? Moda are un nou algoritm, iar noul an dictează acum noul sezon. Ediția americană a revistei Vogue are nu mai puțin de patru coperți, un cvartet de mame – Stella McCartney este înconjurată de toți cei patru copii ai ei, fiind pentru prima dată când copiii creatoarei de modă au fost văzuți în lumina reflectoarelor și pentru prima dată când un designer apare pe coperta US Vogue. Cardi B o ține pe fiica sa în brațe, Greta Gerwig își îmbrățișează fiul, iar Ashley Graham este însărcinată.
Taylor Swift este absolut superbă pe coperta Vogue UK. Artista Deceniului” în cadrul premiilor American Music Awards apare pe coperta publicației glossy, pentru numărul din ianuarie 2020. Swift poartă o jachetă vintage Chanel, despre care Edward Enninful, redactorul șef Vogue spune: „este o jachetă care face parte din colecția Métiers d’art 2005/2006. Este un simbol al luxului, nu s-a demodat și nu se va demoda niciodată.”
O copertă Vogue este vitrina mărcilor de modă, astfel încât atunci când prezinți o piesă de epocă la care cititorii nu își permit s-o cumpere nu este doar o declarație de modă puternică, ci și una culturală puternică.
Coperta Cosmopolitan UK este și mai radicală – Jonathan Van Ness, de la Queer Eye, care este identificat drept non-binar, este prima vedetă non-feminină a revistei în 35 de ani.
Fiind o vedetă de primă clasă pentru copertă, Beyoncé ar fi insistat cândva pentru o apariție din septembrie – ultima ei copertă Vogue a fost cea din septembrie 2018. Artista apare pe coperta revistei ELLE USA, ediția din ianuarie 2020 și cu această ocazie a oferit un interviu special. Interviul coincide cu o relansare a Ivy Park, brandul de echipamentu sportiv deținut de Beyonce. Și, pentru un astfel de brand, ianuarie este un moment bun să vorbești mai multe despre el. Ianuarie este momentul în care se cumpără abonamentele la sală.
Tradiția lunii septembrie, ca noul an al modei, este o moștenire a unei structuri de putere care se prăbușește. Zilele în care numerele din acea lună dictează ce se poartă în acea toamnă au dispărut de mult – în zilele noastre, fiecare prezentare de modă a colecțiilor de toamnă apare pe Instagram cu șase luni mai devreme. Moda a trecut de la model bianual la modele mai frecvente.
Calendarul de stil este acum dictat de momentele din viață pe care consumatorii le consideră importante. (Numerele din ianuarie apar la mijlocul lunii decembrie, tocmai la timp să-ți găsești inspirația de Crăciun și Anul Nou.)