Tabu
FASHIONSlider

Un gigant de modă francez nu va mai angaja fotomodele minore

Compania de modă Kering a anunțat miercuri că nu va mai angaja fotomodele minore pentru prezentările de modă şi şedinţele fotografice ce vor fi organizate pentru diversele mărci şi branduri ale sale. Grupul francez deţine câteva case faimoase, inclusiv Gucci, Saint Laurent și Alexander McQueen.

Această politică nouă se va aplica începând cu prezentările de modă organizate în Franţa pentru sezonul toamnă-iarnă 2020/2021. „Suntem conştienţi de influenţa exercitată de imaginile produse de casele noastre, în special asupra tinerei generaţii”, a explicat CEO-ul grupului Kering, Francois-Henri Pinault (soțul actriței Salma Hayek). „Considerăm că avem responsabilitatea de a propune practici mai bune în sectorul bunurilor de lux şi sperăm să creăm un mediu care îi va incita şi pe alţii să ne urmeze exemplul”, a explicat magnatul francez.

Marie-Claire Daveu, coordonatoarea departamentului de dezvoltare durabilă şi chestiuni instituţionale internaţionale din cadrul grupului Kering, a adăugat: „Nivelul de maturitate fiziologică şi psihologică al manechinelor în vârstă de peste 18 ani ni se pare, într-adevăr, mai potrivit cu ritmul şi cu exigenţele asociate acestei profesii”.

Această decizie reprezintă un pas înainte spre scoaterea modelelor foarte tinere de sub presiunea majoră sub care se află în prezent din cauza cerințelor exigente de a rămâne slabe. Dar îi lipsește un „mecanism de aplicare efectivă”, crede Sara Ziff, fondatoarea grupului Model Alliance. Decizia companiei Kering este luată în asentiment cu marile branduri de modă care încearcă din ce în ce mai mult să devină mai etice, atât în ​​creațiile lor, cât și în practicile de lucru.

Kaia Gerber (17 ani)

În luna august a anului trecut, Condé Nast, companie media americană care deține revistele Vanity Fair, Vogue, The New Yorker,  a anunțat că nu va folosi modele minore în ședințele foto, cu excepția cazului în care acestea au făcut obiectul unui articol. În septembrie 2017, grupul Kering şi marele său concurent, LVMH, au adoptat o cartă comună a bunelor practici, pentru a interzice folosirea unor manechine prea slabe şi cu vârste mai mici de 16 ani pentru reprezentarea unor adulţi în timpul defilărilor de modă şi sesiunilor fotografice.

De-a lungul timpului, industria modei a fost plină de modele care nu avea împliniți încă 18 ani – și, într-adevăr, multe supermodele au început cariera în modelling la o vârstă fragedă. Naomi Campbell, acum în vârstă de 48 de ani, avea doar 16 ani când s-a lansat. Kate Moss, în vârstă de 45 de ani, a fost descoperită la vârsta de 14 ani. Brooke Shields avea doar 14 ani când a apărut pe coperta revistei Vogue în februarie 1980.

În ceea ce privește generația actuală de fotomodele, îi dăm exemplu pe Kaia Gerber, în vârstă de 17 ani, și pe nepotul lui Karl Lagerfeld, Hudson Kroenig, de 11 ani. Moartea Vladei Dzyuba, un manechin rus în vârstă de 14 ani, din cauza epuizării, la Shanghai Fashion Week, la sfârşitul anului 2017, a întreţinut dezbaterile despre condiţiile de muncă şi despre asigurările medicale practicate în industria modei.

ARTICOLE SIMILARE

Cum sa fii la moda in timpul sarcinii

realitatea

Arnold Schwarzenegger s-a adresat ruşilor şi lui Vladimir Putin. Mesajul transmis de actor – VIDEO

Andreea Damian

COUPLE ALERT Sore și fostul soț al Oanei Matache, împreună!

Andreea Damian

Cercetătorii au descoperit care e vârsta la care devenim cu adevărat adulți

Andreea Damian

TARTĂ LA NIVEL DE ARTĂ: O rețetă simplă și delicioasă care va deveni virală

Ciocîrlan

De ce s-a întors Laura Cosoi la muncă după 9 zile de la nașterea celui de-al patrulea copil

Andreea Damian

2 comentarii

Scrie un comentariu