O reclamă TV inedită pentru pantofii Bianco – Ura, tendinţa anului 2018 – realizată de firma de publicitate &Co în Danemarca a creat discuţii în rândurile consumatorilor.
În reclamă, o femeie robot în stilul Sophia – robotul umanoid creat de David Hanson şi dotat cu inteligenţă artificială – explică mecanismul prin care se recunoaşte un trend cu ajutorul internetului. Spre exemplu, pentru anul 2018, cel mai utilizat cuvânt se presupune că ar fi cuvântul URĂ şi că oamenii folosesc cel mai des în mediul online acest cuvânt. Ură în comentariile online, oamenii urăsc dragostea, urăsc: femeile, bărbaţii, copiii, vecinii, broccoli, săracii, bogaţii, negrul, albul, galbenul, roşul, religiile altora, vremea, ţrăile, continentele, animalele, pădurile, oceanele, ananasul pe pizza, propriul corp, oamenii diferiţi, întreaga planetă, frumuseţea, moda, falsitatea, pe ei înşişi, o urăsc pe ea pentru că reprezintă viitorul, urăsc viitorul, urăsc acest clip publicitar şi urăsc firma Bianco – explică robotul.
Cei care au văzut reclama s-au împărţit în două tabere rapid (şi previzibil). Doar pe contul Facebook al firmei, clipul a fost văzut de 2,3 milioane de oameni şi a generat peste 14 mii de comentarii.
Cineva a spus că reclama este sofisticată intelectual în goana după senzaţional, alţii au spus că e exagerată, că ar promova de fapt ura, câţiva au comentat că oamenii sunt proşti şi nu înţeleg reclama, alţii că ar fi o invitaţie la introspecţie sau că lumea s-a schimbat într-un loc în care nimeni nu se mai înţelege cu nimeni, mulţi s-au jignit reciproc, ura există deci, nimic nou.
Anul trecut, Bianco a atras de asemenea o grămadă de comentarii negative cu clipul publicitar – Egalitatea de gen a salariaţilor nu ajunge – o campanie care se concentra asupra faptului că pe lângă faptul că femeile câştigă mai puţin decât bărbaţii pentru acelaşi nivel de muncă, chiar şi atunci când primesc, într-un final şi în unele cazuri izolate, aceeaşi sumă de bani, trăiesc într-o lume care e profund inegală în ceea ce priveşte cheltuielile vieţii de zi cu zi.
Reclama din 2017 a fost atacată din cauză că ar fi prea feministă şi ar promova violenţa împotriva bărbaţilor.