Punctul de plecare este figura Elsei Schiaparelli, dar nu designerul, ci identitatea femeii care s-a răzvrătit acasă sau în vacanță.
Spre deosebire de restul mărcilor, care s-au întors după mult timp la spectacole față în față aproape așa cum le știam înainte de pandemie, Daniel Roseberry, directorul de creație al Schiaparelli, a decis să mențină formatul audiovizual pentru a-și prezenta colecția Ready-to-wear primăvară/vară 2022.
O serie de fotografii demne de o revistă de modă de primă clasă au însoțit un videoclip despre realizarea pieselor. Directorul creativ al Schiaparelli a intitulat această colecție „Vacanțe suprarealiste”. Iar punctul de plecare, ca în aproape toate colecțiile sale, a fost însăși Elsa Schiaparelli, fondatoarea casei iconice.
Dualitate
O femeie care a fost patronă și artistă, inovatoare și creativă, care a sărbătorit întotdeauna progresul de tot felul, dar cine era ea acasă sau în vacanță? Este întrebarea care îl macină pe Daniel Roseberry pentru a crea această colecție care se împarte în două părți: pe de o parte, Elsa este în oraș și, pe de altă parte, Elsa în vacanță.
În prima parte, codurile casei sunt îmbinate cu canoanele clasice ale croitoriei tradiționale franceze din anii ’70 . Amestecul este la fel de surprinzător pe cât de sugestiv: ansambluri de jachete și fuste mini cu închideri Schiaparelli reinventate, costume cu pantaloni largi căptușiți cu paiete într-un imprimeu floral multicolor, un smoching cu o siluetă disproporționată, cu o jachetă foarte scurtă și pantaloni cu talie foarte înaltă, jachete cu volume și strasuri și fire metalice, un impermeabil cu garnituri contrastante și garnituri aurii cu motive suprarealiste sau mini-rochii cu centuri XL.
A doua parte este evadarea pură, o linie concepută nu numai pentru o destinație fizică de vacanță, ci și pentru o stare de spirit, un dulap care lasă imaginația să zboare. Aici găsim o serie de costume de baie cu imaginație debordantă, un caftan cu dungi roșii și albe inspirate de umbrelele iconice ale plajelor mediteraneene, un fel de halat-kimono în culoarea fildeșului, ținute din denim cu broderii și volume sau rochii de mătase care par să cadă pe corpul purtătorului.
Pe scurt, o colecție care arată dualitatea care a definit-o pe Elsa Schiaparelli și de asemenea pe femeia care a dat numele unei mărci iconice.