Tabu
CULTURE

Vittorio Missoni. Missoni – tradiția colorată

tabu: Buticul din Băneasa Shopping City este primul magazin M Missoni deschis în Europa de Est. Cum ați ales România pentru deschiderea acestui magazin?
Vittorio Missoni: România este, desigur, o piață în care moda se dezvoltă puternic. Am avut oportunitatea de a deschide un magazin aici și ne-am gândit că este o șansă minunată pentru toate brandurile noastre. M Missoni este genul de brand care poate să deschidă o piață pentru că este un produs accesibil.

tabu: Conduceți de mai bine de 10 ani, împreună cu fratele și sora dumnea-voastră, afacerea Missoni. Cât de dificil a fost pentru voi să preluați o moștenire atât de importantă?
V.M: Noi nu am obținut această afacere, ne-am început viața și am crescut cu ea. Brandul nostru are mai mult de 50 de ani, iar eu m-am născut la un an după apariția lui, de aceea el este viața mea, pentru că am fost implicat chiar de la început și, desigur, este o muncă foarte plăcută. Așa că este vorba despre o dezvoltare naturală: atunci când mama a decis că nu mai vrea să se ocupe de liniile pentru femei și s-a reorientat către partea de design interior, a fost foarte normal ca sora mea, Angela, să continue această parte.

tabu: Deci nu v-ați gândit vreodată că ați putea face altceva?
V.M: Åžtiu că unii oameni își doresc să devină medici, dar eu m-am născut în această lume și iubesc marketingul, îmi place să abordez oameni și mi-a fost foarte ușor să mă implic. Cred că trebuie să îți pese foarte tare de ceea ce faci, să înțelegi, este o muncă interesantă; iar dacă o cunoști, este cu atât mai bine.

tabu: Missoni este o marcă foarte iubită, orice fashionista și-ar dori să aibă cel puțin o astfel de piesă în garderobă. Credeți că se va întâmpla același lucru și cu iubitoarele de modă din România?
V.M: Cred că Missoni este un produs cu o abordare pozitivă, foarte colorat, de bună calitate, potrivit doamnelor din România, care sunt calde, latine. Acesta este un început bun pentru noi aici și am încredere că totul se va desfășura bine.

tabu: Clienții dumneavoastră sunt obișnuiți cu această imagine proaspătă, tânără, colorată. Ați construit această imagine încă de la început?
V.M: Missoni a determinat o revoluție în lumea modei, pentru că nimeni nu obișnuia să amestece și să asorteze culori atât de puternice. După ce am consolidat această imagine până când a devenit una clasică, am mers mai departe. Ceea ce am făcut în ultimii ani a fost să creștem acest concept, să îl împrospătăm păstrând tradiția. Spre exemplu, sora mea își consultă fiicele, care au toate în jur de 20 de ani și de cele mai multe ori le urmează pentru că are nevoie și de alte perspective.

tabu: Creațiile Missoni au fost expuse la Metropolitan Museum of Art și în multe alte galerii. Dacă moda este considerată în mod curent o afacere, cum ați ajuns să o transformați în artă?
V.M: Câteodată moda și arta se întâlnesc, deși moda este o afacere. Dacă iei un material făcut de tatăl meu și îl pui într-o ramă, va arăta ca un tablou, datorită combinațiilor de culori. Trebuie să menții această idee când ești în faza de combinare a culorilor și materialelor. Pentru noi înseamnă doar că ne facem treaba în cel mai bun mod posibil, dar pentru alții poate să fie artă.

tabu: Cum s-au născut tricotajele Missoni?
V.M: În primul rând, este vorba de experiența în a combina culori, pe de altă parte, ne place să simțim anotimpurile care își schimbă culorile, iar schimbările din natură ne inspiră. În plus, părinții mei obișnuiau să călăto­rească foarte mult în Guatemala, India, în țările africane și totul îi inspira acolo, dar mai cu seamă tradițiile și meșteșugurile acelor țări. Cât despre inspirația italiană – aceasta este parte din ceea ce suntem noi. Avem un anumit stil de viață, suntem obișnuiți să trăim în lucruri frumoase și menținem această tradiție de peste 2.000 de ani. Dacă vă uitați la picturile noastre de acum câteva sute de ani, veți observa aceeași grijă pentru îmbrăcăminte. Ne place să ne respectăm, vrem calitate, înțelegem modelele și materialele.

ARTICOLE SIMILARE

Sărbătoritul zilei

realitatea

Festivalul IntenCity a ajuns la a doua ediție: costuri și informații utile 

Andreea Damian

EU POT! – Workshop Inspirational

Green Day lanseaza un nou album

realitatea

Twitter interzice reclamele politice

Andreea Damian

Vedete nascute pe 22 august!

realitatea

Scrie un comentariu