Tabu
lifestyle

Wizz Air: “Noi încă mai facem bani-

Rezultatele generale din piață după primele cinci luni din 2009 arată că previziunile făcute de analiști la începutul anului s-au dovedit a fi corecte: traficul pe aeroportul Aurel Vlaicu (Băneasa) a crescut cu 22%, în timp ce traficul pe aeroportul Henri Coandă (Otopeni) a scăzut cu 20% (față de același interval de anul trecut). Åži nu sunt doar niște cifre. Privite cu atenție, ele indică tendința generală de pe piață: mutarea pasagerilor, de la companiile aeriene tradiționale către companiile aeriene low-cost. Motivul? Evident, criza economică, care a cauzat probleme unor companii, dar a adus beneficii altora. Oficialii Wizz Air și-au atins scopul declarat de la intrarea pe piață în 2007: acela de a fi pe primul loc în top din punctul de vedere al numărului de pasageri.

“Există o presiune pe venituri, iar criza afectează pe toată lumea, nimeni nu este imun”, explică Natasa Kazmer, director corporate communications and public affairs al companiei low-cost Wizz Air. În cazul acestei companii, Kazmer detaliază că efectele crizei se văd în două direcții. Pe de o parte, Wizz Air a câștigat pasageri care au renunțat la servicile altor linii aeriene mai scumpe. Dar pe de altă parte, a pierdut pasagerii care achiziționau cele mai ieftine bilete și care nu și-au mai permis în ultimele luni să zboare. Cu toate acestea, Kazmer spune că numărul pasagerilor transportați de Wizz Air a continuat să crească, chiar dacă pasagerii nu mai sunt dispuși să plătească pe un bilet cât plăteau până acum.

În cazul mai multor piețe unde este prezentă compania – România, Bulgaria, Ungaria, Polonia – moneda locală s-a devalorizat, iar salariile nu s-au majorat. “Dacă leul s-a devalorizat cu 23% în raport cu euro, noi nu putem majora tarifele (care sunt în lei) cu 23%, pentru că veniturile nu au crescut în același ritm”, detaliază Kazmer, explicând că pe unele rute compania chiar a fost nevoită să reducă tarifele, pentru că pasagerii sunt mult mai atenți acum la costuri. Citiți mai multe detalii despre strategia Wizz Air în numărul 111 al revistei MONEY EXPRESS .

ARTICOLE SIMILARE

Amy Winehouse vrea să fie mamă

realitatea

Catherine Zeta-Jones i-a dansat lui Michael Douglas în baie

realitatea

CALATORIE IN TIMP. Sylvester Stallone, pictat la Vatican cu 500 de ani INAINTE SA SE NASCA

Rihanna îl primește înapoi pe Chris Brown?

realitatea

Lui Reese Witherspoon îi place să se sărute cu Robert Pattison

realitatea

Amours Imaginaires – Iubirea se hrănește cu puțin și moare din prea mult

realitatea

Scrie un comentariu