Ediția 65 a Festivalului de Film de la Veneția a fost recompensată, în foc continuu, cu atacuri care mai de care mai dure sau mai caustice din partea jurnaliștilor și a criticilor de film, care au pus la zid selecția oficială. Proiecție după proiecție, mitul celebrei Mostre, cel mai vechi festival de film din lume, s-a scufundat în valul de articole cu iz sarcastic.
Cuvintele-cheie: filme slabe în competiție, premiere internaționale nespectaculoase, conferințe de presă cu vedete plictisite, care au refuzat să dea interviuri și i-au dezamăgit irevocabil pe paparazzii condamnați să șomeze serios pe durata festivalului.
Prezentat către finalul Mostrei, „Wrestler”, al lui Darren Aronofsky („Requiem for a Dream”, „Pi”), s-a conturat rapid ca singura șansă de salvare a celei mai slabe ediții a festivalului: filmul spune povestea unui luptător de wrestling ajuns la finalul carierei, când începe să-și revadă greșelile făcute de-a lungul vieții. Anunțarea câștigătorului a fost un moment bizar pentru președintele juriului, cineastul Wim Wenders: acesta a apucat să spună doar că Leul de Aur va fi decernat unui film cu o interpretare „care te unge pe suflet” când toată sala (pe jumătate goală, în paranteză fie spus) a izbucnit în aplauze, iar reflectoarele s-au mutat repede pe Mickey Rourke și pe Darren Aronofsky. Actorul american s-a ridicat în picioare să mulțumească pentru ovații, după care a pornit, împreună cu regizorul, spre scenă. De abia când au ajuns lângă Wenders, a reușit și acesta să anunțe numele filmului câștigător.
Cite;te integral articolul Moartea paparazzilor la Venetia semnat de Cristiana Visan pe Cotidianul.ro