Tabu
FASHION

Zara lansează serviciul online second-hand

Cu noul său serviciu, gigantul spaniol al modei rapide intră pe piața înfloritoare a second-hand-ului. Unii o văd ca pe o operațiune greenwashing.

Vindem și cumpărăm piese Zara, exclusiv. Iată ideea noului serviciu second-hand pe care gigantul spaniol de fast fashion este pe cale să îl ofere. În principiu, clienții Zara vor putea să vândă haine vechi și să cumpere piese de arhivă de la brandul lansat în 1975. Platforma va fi deschisă mai întâi în Marea Britanie, înainte de a fi extinsă și pe alte piețe.

Din 3 noiembrie, cumpărătorii vor putea să îşi repare articolele de îmbrăcăminte Zara achiziţionate în orice sezon anterior, incluzând înlocuirea nasturilor, a fermoarelor şi efectuarea de cusături. În plus, clienţii britanici vor putea să îşi revândă hainele Zara purtate utilizând o nouă platformă şi pot dona hainele de la orice brand în scopuri caritabile.

Decizia de a prelungi viaţa hainelor este o modificare importantă pentru Zara, marcă renumită pentru abordarea sa de tip fast-fashion. Însă lanţul de magazine deţinut de grupul Inditex SA, cel mai mare retailer mondial de îmbrăcăminte, a decis să reacţioneze la presiunile pentru a deveni mai sustenabil, în condiţiile în care industria textilă este responsabilă pentru aproximativ 10% din emisiile globale de CO2.

Clienții o să-și poată repara hainele în magazine

După cum detaliază Business of Fashion, procedura ar trebui să fie cât se poate de ușoară. La fel ca Vinted, vânzătorii vor fotografia piesele pentru revânzare, pe care le încarcă pe platforma de revânzare dezvoltată de Zara. Ulterior, articolele vor apărea într-un catalog și atunci când cineva va face achiziția, datele de contact ale cumpărătorului vor fi transmise vânzătorului care va returna el însuși hainele.

Avantajul acestei noi platforme este dublu. În primul rând, va permite întârziaților care au ratat o piesă must să cumpere piese din colecțiile anterioare la prețuri reduse. Apoi, va promova economia circulară. Suficient pentru a cere un consum sobru și responsabil, reducând în același timp deșeurile din industria textilă.

Cu toate acestea, anunțul a fost primit diferit de clienți. Unii nu se lasă păcăliți și denunță o operațiune de „greenwashing”. Dacă Zara se lansează pe piața second-hand, nu este din convingere ecologică. Mai ales când știi că producția de fast fashion este dăunătoare mediului.

Potrivit Ademe (Agenția pentru mediu și management energetic), industria textilă – al treilea sector cel mai mare consumator de apă din lume după cultivarea grâului și orezului – emite 1,2 miliarde de tone de gaze cu efect de seră în fiecare an. Aceasta reprezintă până la 10% din emisiile globale de gaze cu efect de seră. Așadar, inevitabil, acest nou serviciu oferit de Zara face mai mult.

Second hand, o piață înfloritoare

Dar de ce să pariezi pe mâna a doua? Răspunsul este simplu: sectorul face bani. Potrivit estimărilor ThredUp, una dintre cele mai mari platforme americane de revânzare, până în 2027, vânzările de îmbrăcăminte second-hand ar trebui chiar să le depășească pe cele ale marilor branduri de fast fashion, și mai ales să genereze până la 20% din veniturile unei companii de lux.

În fața acestei observații, casele de lux dar și brandurile de fast fashion și-au schimbat tonul și acum investesc masiv în second-hand.

ARTICOLE SIMILARE

Colectia Burberry pre-fall 2011, perfecta pentru un pictorial Vogue

realitatea

Cumpărături compulsive: 3 întrebări pe care să ți le pui înainte de a cumpăra o piesă vestimentară

Andreea Damian

Ce rochie să porți la o nuntă? Descoperă modelele verii 2022

Andreea Damian

Debenhams, Megaday!

realitatea

Zara a lansat lookbook-ul pentru noiembrie

realitatea

Leonardo DiCaprio și Michael Caine despre “Inception”

realitatea

Scrie un comentariu