O „tendință” social-media îi face pe tinerii cu adevărate probleme de sănătate mintală „să se confrunte cu critici nedrepte și tulburătoare”.
„Sadfishing” este o „tendință comportamentală” în creștere, în care oamenii postează texte exagerate cu privire la problemele lor emoționale pentru a genera simpatie. Asta înseamnă că cei cu probleme reale sunt adesea trecuți cu vederea sau chiar criticați.
Sadfishingul este “pescuitul de like-uri prin inventarea sau exagerarea unor probleme emoționale care să atragă compătimire sau empatie”. Termenul este folosit pentru a descrie o situație în care cineva postează despre o problemă emoțională, în încercarea de a atrage atenția, simpatia. A fost inventat după ce o serie de celebrități, cum ar fi Kendall Jenner, au fost acuzate că au postat detalii despre problemele personale pe site-ul lor de socializare pentru a se promova și a atrage mai multe like-uri și share-uri.
Din păcate, „Sadfishingul” a ajuns acum în mâinile pedofililor și hărțuitorilor. Rezultatele au fost bazate pe un studiu de 50.000 de copii cu vârste cuprinse între 11 și 16. Copiii riscă să fie hărțuiți din cauză că postează detalii despre problemele personale online, în încercarea de a atrage atenția. De asemenea, pedofilii se pot folosi de astfel de postări care exprimă o nevoie de sprijin emoțional ca platformă pentru a se conecta cu tinerii și a le câștiga încrederea, doar pentru a încerca să o exploateze într-un moment ulterior. Raportul menționează, de asemenea, exemplul unei adolescente căreia i s-a cerut să trimită imagini explicite cu ea însăși unui bărbat mult mai în vârstă decât ea, după ce a împărtășit online experiențele sale de depresie.
1 comentariu